História Sencor

50 rokov pred
Značka Sencor

NA JAPONSKOM NEBI
VYŠLA ŽIARIVÁ HVIEZDA


Príbeh značky SENCOR sa začal písať už viac ako dvadsať rokov pred jej vznikom. Japonsko riešilo otázku, ako naštartovať vojnou zdevastovanú ekonomiku a jednou z ciest sa ukázal štátom mohutne podporovaný nákup know-how z USA a Európy, do ktorého Japonci investovali viac ako miliardu dolárov.

Na japonskom nebi vyšla žiarivá hviezda - elektronika. K predvojnovým firmám (Panasonic, Hitachi, Sharp) sa začali pridávať nové - Sony, Akai, Sanyo, Aiwa a v roku 1969 tiež SENCOR.

A práve koniec šesťdesiatych rokov, obdobie kvasu a revolučných zmien na celom svete, znamenal zásadný zvrat aj pre Japonsko a jeho elektronické firmy. Dovážané technológie prestali stačiť, dostavil sa útlm a úlohou dňa bol revolučný nástup vlastného vývoja a výskumu, objavenie nových technológií, nových produktov. Japonský technologický zázrak mohol začať.
1969
Značka Sencor

ROK, KTORÝ VŠETKO ZMENIL


Spisovateľ Rob Kirkpatrick označil rok 1969 za "Rok, ktorý zmenil všetko." Američania sa prechádzali po Mesiaci, Rusi dobyli Venušu. Zrodil sa internet - prvý počítač bol pripojený k sieti. Prvýkrát bolo transplantované umelé srdce. Zúrila vojna vo Vietname a spontánna demonštrácia proti nej silneli a vyvrcholili na festivale vo Woodstocku.

Zrodil sa punk.

... A práve v týchto dejinných súvislostiach, v nepokojnej a revolučnej dobe, vzniká v Japonsku SENCOR. Značka o tisíckach srdcí (SEN japonsky 1000, COR latinsky srdce), v ktorej všetci musia dať do svojej práce celé srdce, pretože inak sa v tejto dobe uspieť nedá. K tradičnej japonskej disciplíne, pracovitosti a perfekcionalite, sa pridalo teda aj odvážne srdce, túžba a jasná vízia. V logu sa objavilo malé červené slnko (písmeno "O"). V krajine vychádzajúceho slnka, v Japonsku, to je jeden z najvýrečnejších symbolov. Pre SENCOR bol však tento "červený puntík" zároveň záväzkom: "Kvalita našich výrobkov bude čoskoro porovnateľná s úplnou svetovou špičkou" (tú vtedy predstavovala firma Blaupunkt s legendárnou modrou odrážkou v logu).
70 a 80 roky
Značka Sencor

KVALITA BOLA V OBLASTI ELEKTRONIKY ÚPLNOU NUTNOSŤOU


V rokoch sedemdesiatych sa svetom zmietala ropná kríza, ale japonské elektronické firmy stúpali strmo nahor. SENCOR bol jednou z nich. Od začiatku bolo jasné, že je to značka, ktoré vie, čo chce. Kvalita bola v oblasti elektroniky úplnou nutnosťou, Sencor k nej ale cieľavedome pridával ďalšie atribúty - novátorstvo a šírku sortimentu, neopozeraný a originálny dizajn, farebnú škálu, unikátne vlastnosti a dostupnosť, pretože Sencor od začiatku smeroval k ľuďom, nie k hračičkám, zberateľom a snobom. Značka začala exportovať do celej Ázie a Európy a postupne svoje trhy rozširovala do všetkých piatich kontinentov.

Kazetové magnetofóny a autorádia SENCOR sa stali hitom najprv vo Veľkej Británii a čoskoro aj v celej Európe. Najväčším vývojovým triumfom Sencor bol vôbec prvý a v mnohom prelomový viacstopový stereo magnetofón uvedený na trh už v roku 1972. Vývojári SENCOR čoskoro prichádzajú s ďalšími prevratnými technológiami, s funkciou "reverse" na kazetových magnetofón, s dvojitým kazetovým magnetofónom schopným nahrávať, alebo s Mobile Hi-Fi - jedným z prvých prenosných Hi-Fi systémov vybavených systémom Dolby NR® * pre redukciu šumu pri nahrávaní. Európe Sencor predstavil aj nový prístup k autorádiám a predovšetkým potom úplnú novinku - autorádia s kazetovým prehrávačom.

Technológia ale pre Sencor od samého počiatku nebola jediným cieľom. Tým ďalším bolo už spomínané srdce. Ľudia mali mať z produktov Sencor predovšetkým radosť. Preto bolo podstatné, aby mali pôvodný a zaujímavý dizajn, boli užívateľsky priateľské a intuitívne a neuspokojovali sa s chladnou eleganciou, naopak, aby prinášali do života farby a umožňovali individualizáciu a vytvorenie vzťahu medzi človekom a technikou. SENCOR vtedy razil heslo - Prečo by človek nemohol mať svojich elektronických pomocníkov rád? A toto heslo má dodnes.
90. roky
Značka Sencor

DO POPREDIA SA ZNOVA
DOSTÁVA SRDCE


V deväťdesiatych rokoch sa SENCOR stal firmou európskou. Je riadený z Európy, svoje produkty vyrába v Ázii aj v európskych krajinách, ale srdcom ostal, ako inak, Japoncom. SENCOR sa stále hlási k tomu najlepšiemu z tradícií japonského technologického zázraku a dôsledne rozvíja všetky zámery zakladateľov značky. Svet sa zmenil, zmenšil, ale vízia a túžby ostali rovnaké. Japonská tradícia a kvalita a európske obchodné myslenie, to je dnes len základ smerovania značky SENCOR. Do popredia sa znovu dostáva srdce. A ak niekto tvrdí, že emócie nemajú v biznise čo robiť, hlboko sa mýli.
Súčasnosť
Značka Sencor

KAŽDÝ SA MÔŽE PREJAVIT UŽ TÝM, AKÚ FARBU SI VYBERIE


SENCOR dnes vsádza na niekoľko trendov a práve tým je na svetovom trhu výnimočný. V prvom rade je to šírka sortimentu. Tak ako v Japonsku v sedmdesiatych rokoch, tak aj na počiatku tretieho tisícročia po celom svete (SENCOR dnes dodáva svoje výrobky do viac ako 25 krajín sveta) reaguje SENCOR na každý podnet, ktorý súčasný život prináša a neustále rozširuje portfólio svojich výrobkov, ktorých je dnes už viac ako tisíc v šiestich sortimentných skupinách (spotrebná elektronika, tablety a telefóny, kancelárska technika, autoelektronika, kuchyňa, domácnosť, zdravie a krása) a mesiac čo mesiac pribúda niekoľko nových. A tak zatiaľ čo ostatné značky o inováciách neustále hovoria, SENCOR ich pravidelne premieta do svojej ponuky.

Rovnako podstatný je dizan. Výrobkov samotných aj ich obalov. U niektorých skupín výrobkov ponúka SENCOR bezkonkurenčne najširšiu farebnú škálu, navyše dokonale zladenú, takže ak si niekto kúpi desať rôznych spotrebičov napríklad fialovej farby, môže si byť istý, že dostane úplne rovnaký odtieň. SENCOR sa rozhodol skoncovať s nudnými a konzervatívnymi bledými kuchyňami a bytmi. Vnáša do nich farbu a individualitu. Každý sa môže prejaviť už tým, akú farbu si vyberie. Tu sa rodí ten vzťah medzi človekom a jeho elektronickým pomocníkom a utužuje sa funkčnosťou, jednoduchým ovládaním a skvelým servisom. A samozrejme aj dostupnosťou, pretože v cenovej politike razí SENCOR pravidlo: Kvalita za zodpovedajúcu cenu – ani cent navyše! Tiež obaly výrobkov sú netradičné a individualizované. Na obale jednoducho vidíte presne ten výrobok, ktorý je vnútri, vrátane jeho presnej farebnosti.
 

Sencor Europe - Prevádzka webu, obmedzenie zodpovednosti
Hoci sme vynaložili veľké úsilie na zabezpečenie správnosti informácií na týchto stránkach, Sencor Europe za ne nepríjmá akúkoľvek zodpovednosť. Materiály môžu obsahovať nesprávne informácie alebo typografické chyby. Týmto potvrdzujeme, že spoliehanie sa na akúkoľvek informáciu, prehlásenie alebo poznámku je len na vaše riziko.

Používaním tohto webu dávate Váš súhlas s vyššie uvedenými skutočnosťami. 

Novinky v ponuke

timeline decoration timeline decoration timeline decoration
4AAAA ECO Power na dokonalé vysatie akéhokoľvek povrchu
SVC 8505TI
Vreckový vysávač
25.7
2019
Uhlopriečka displeja 139 cm (55“), UHD rozlíšenie
SLE 55U02TCS
UHD televízor
10.6
2019
4AAAA ECO Power
SVC 6920OR
Vreckový vysávač
4.3
2019
Automatický vákuový super mixér
SBU 7870GG
Automatický vákuový super mixér
27.2
2019
Zrušiť
máte v porovnávanie -
Porovnať